10 Mayıs – 29 Mayıs tarihleri arasında yapılacak olan MSI turnuvası düşünülerek bazı değişiklikler yapılmıştır. Yapılan bu değişiklikler ile daha profesyonelce ve güvenli bir oyun mümkün. Yapılan tüm değişiklikler birbirinden güçlü ve iddialı. Riot Games Pantheon ve Wukong gibi zayıf olduğunu düşündüğü bazı takımları güçlendireceğini Rüzgarın Hiddeti ve Yaklaşan Kış gibi kuvvetli eşyaları zayıflatacağını söyledi. Ayrıca mistik kostümlerin geleceği söyleniyor.
Şampiyonlar
Gangplank
Pasifin yakma etkisinin taban hasarı ileri şampiyon seviyelerinde arttı. W’nun mana bedeli azaldı.
Gangplank’in tüm beceri düzeylerinde zorlandığı ortada. Q’su ve topları yeteri kadar baruta sahip zaten, bu yüzden yetenek setinin daha sıcak ve portakallı bölümlerini güçlendiriyoruz.
Pasif – Ateşle İmtihan
W – İskorbüte Çare
Gwen
E’nin bekleme süresi iadesi arttı. R’nin bekleme süresi ilk yetenek seviyelerinde azaldı.
Kısa süre önce getirdiğimiz zayıflatmalardan sonra Gwen pamuk ipliğine bağlı. Dolayısıyla bez bebeğimizi, ona tüm beceri düzeylerinde yardımcı olacak bazı bekleme süresi güçlendirmeleriyle dikip onarıyoruz. Biraz da iğneyi kendimize çuvaldızı başkasına batırmamız gerek. Bu değişikliklerin tüm sorunları ortadan kaldıracağını düşünmüyoruz ama profesyonel düzeye hükmetme eğilimini göz önünde bulundurarak dikkatli davranıyoruz.
E – Pens At
R – İlmek İlmek
Jayce
Taban canı, can büyüme oranı ve zırhı düzenlendi.
Jayce de profesyonel düzeyde popüler bir şampiyon. Erken safhalardaki dayanıklılığını azaltarak koridor aşamasındaki gücünü dizginliyor ama aynı zamanda ileri safhalarda daha kuvvetli hale gelebilmesi için büyüme oranlarını arttırıyoruz.
Taban nitelikler
Kalista
Taban manası, hareket hızı ve saldırı hızı büyüme oranı arttı.
Bu sezon Kalista’yı profesyonel düzeyde göremedik ve hayaletimiz genel olarak tüm beceri düzeylerinde zayıf. Bazı taban niteliklerini arttırıyoruz. Bunlar ona özellikle de ortalama düzeyde yardımcı olacak. Keskin, hızlı ve korkutucu mızraklarına dikkat edin.
Taban nitelikler
Karthus
Q’nun canavarlara yönelik hasarı arttı.
Ölümşakıyan alt koridorda hâlâ güçlü olsa da ormanda bir türlü sesini duyuramıyor. Karthus’u diriltmek için orman temizleme hızını arttırıyoruz.
Q – Hortlak Mayın
Lee Sin
Taban saldırı gücü azaldı. Q’nun taban hasarı azaldı.
Lee Sin’in profesyonel düzeydeki etkisini azaltmak için orman temizleme hızını düşürmek ve erken safhalarda oluşturduğu tehdidi bastırmak istiyoruz. Bekleme süreleri yerine taban hasarını hedef alarak pasifinin ritmini koruyoruz.
Taban nitelikler
Q – Ses Dalgası / Titreşim Darbesi
Lillia
Pasifin şampiyonlardan sağladığı iyileşme arttı. W’nun taban hasarı arttı.
Lillia’nın YG dizilimleriyle sahip olduğu hayatta kalma potansiyelini ve erken safhalardaki orman temizleme hızını arttırıyoruz. Bu güçlendirmeler W’sunun hasarını arttıracak. Kaçılın, iik!
Pasif – Düş Dalı
W – Dikkat Et! İik!
Neeko
W pasifinin taban hasarı ve hareket hızı arttı.
Neeko tekli sırada güçlü olmasına rağmen profesyonel düzeyde resmen görünmez. İsabet etkilerine yönelik dizilimi geçmiş metalarda epey popülerdi, bu yüzden Meraklı Bukalemun’u saklandığı delikten çıkarmak için onu geri getiriyoruz!
W – Kandırıkçı
Pantheon
Taban can yenilenmesi azaldı. Dokunarak kullanılan Q’nun menzili ve genişliği arttı. E’nin kendine yönelik yavaşlatması artık Pantheon geri giderken uygulanmıyor. R’nin inişi artık daha hızlı.
Pantheon, Spartalı ruhunu yeterince iyi yansıtamıyor. Dolayısıyla Rakkor savaşçılarının yıldızı olabilmesi için mızrağını keskinleştiriyoruz. Yetkin Pantheon oyuncuları artık daha hızlı ultiler, daha esnek kalkanlar ve daha etkili takas araçlarıyla güçlerini gözler önüne serebilecek.
Taban nitelikler
Q – Meteor Mızrağı
E – Siperli Saldırı
R – Gökkubbenin Çöküşü
Rengar
Q’nun yapılara yönelik ilave hasarı azaldı. W’nun canavarlara yönelik ilave hasarı arttı.
Yakın zamanda getirdiğimiz değişikliklerin ardından Rengar Vadi’deki tüm mobilyaları yapıları paramparça etmeye başladı. Yetenek setindeki bu yeni ve esnek gücü korumak istesek de (tırmalama) kulelerini biraz fazla hızlı yıkıyor. Bu nedenle Q’sunun yapılara yönelik hasarını azaltıyoruz. Ayrıca geçen yamada getirdiğimiz ve Q’sunun bitkilere yönelik kullanımını etkileyen değişikliklerden ötürü kaybettiği orman temizleme hızını telafi etmek adına canavarlara verdiği hasarı arttırıyoruz.
Q – Yabani
W – Savaş Kükremesi
Giderilen Hatalar
- Gromp’un Rengar’a Vahşet yükü kazandırmamasına yol açan hata giderildi.
Ryze
Q hasarının yetenek gücü oranı arttı; ilave mana oranı azaldı.
Ryze’ın tank dizilimleri onu güvenli ama etkili bir ayrık ittirme şampiyonu haline getirmenin yanı sıra aynı zamanda taşıyıcı seviyesinde hasar vermesine sebep oluyor ve bu da onu profesyonel düzeyde ölümcül bir tehlikeye dönüştürüyor. 12.5 Yaması’nda getirdiğimiz zayıflatmalar, hiper taşıyıcı kimliğini pekiştirmekte pek de başarılı olamadı. Dolayısıyla onu Yaklaşan Kış gibi (ki bu yamada onu da zayıflatıyoruz) can eşyaları almadan önce birkaç tane YG eşyası daha tamamlamaya teşvik etmek adına mana artışında bazı değişikliklere gidiyoruz.
Q – Aşırı Yük
Wukong
Q’nun bekleme süresi azaldı. W’nun bekleme süresi ileri yetenek seviyelerinde azaldı; atılması artık yüzey şekillerinin üstünden geçebiliyor. E’nin canavarlara yönelik yetenek gücü oranı arttı.
Wukong teorik olarak Jayce ve Graves gibi metanın vazgeçilmezlerine karşı etkili olsa da profesyonel düzeyde pek seçilmiyor. Belli şampiyonlara karşı veya genel olarak etkili bir esnek seçim olabilmesi için üst koridorda yer edinmesine yardımcı oluyor ve aynı zamanda ormancı Wu’yu güçlendiriyoruz.
Q – Yıkıcı Vuruş
W – Oyunbaz Savaşçı
E – Bulut Saldırısı
Yasuo
Taban canı arttı. R’nin bekleme süresi ilk yetenek seviyelerinde azaldı.
Biz her ne kadar Yasuo ve Yone’yi iyi oynasak da veriler, kardeşlerin diğer şampiyonlara kıyasla zayıf durumda olduğunu gösteriyor (12.6’da hayatta kalma kabiliyetine getirdiğimiz zayıflatmaların bu durumda etkisi büyük). Hasarlarını arttırmak yerine rüzgâr kardeşlerin becerilerini sergilemeleri için daha fazla fırsat tanıyoruz. Yasuo özelinde, erken safha çatışmalarındaki dayanıklılığını ve koridor aşamasında takım arkadaşlarıyla sinerji oluşturabilme kabiliyetini arttırıyoruz.
Taban nitelikler
R – Son Nefes
Yone
R’nin bekleme süresi ileri yetenek seviyelerinde azaldı.
Yone de ultisine daha sık erişebilecek. Fakat daha çok rakibinizle aranızdaki güç farkını kapatmanın daha zor olduğu ileri safhalara odaklanıyoruz (tabii çok önde değilseniz).
R – Mühürlü Kader
Zeri
Taban saldırı gücü, saldırı gücü büyüme oranı ve zırh büyüme oranı azaldı; can büyüme oranı arttı. Q’nun taban hasarı azaldı, saldırı gücü oranı arttı; artık kullanım başına isabet etkilerini yalnızca bir kez uyguluyor; artık kullanım başına en fazla bir R yükü ve E’nin bekleme süresinde bir azalma kazandırıyor ama kritik vuruşlar bunların her birinden bir tane daha kazandırabiliyor. W’nun taban hasarı azaldı; saldırı gücü ve yetenek gücü oranı arttı. E’nin bekleme süresi ilk yetenek seviyelerinde arttı ve artık sabit değil. R’nin bekleme süresi ilk yetenek seviyelerinde arttı ve ileri yetenek seviyelerinde azaldı.
Zeri, Zeri, Zeri biraz fazla güçlüsün sanki. Önceki yamalarda getirdiğimiz zayıflatmalara rağmen Zeri şok edici derecede dayanıklı çıktı ve profesyonel düzeydeki baskınlığını koruyor. Bu zayıflatmalarla birlikte eli ağır dizilimlerinin gücünü, kritik vuruş dizilimlerinin gücüne yakınlaştırmayı ve yükleriyle isabet etkilerini daha tahmin edilebilir hale getirmeyi amaçlıyoruz. Böylece rakipleri, Zeri oradan oraya koşuşturmaya başlamadan önce onu daha kolay yakalayabilecek.
Taban nitelikler
Q – Taramalı
W – Ultraşok Lazeri
E – Kıvılcım Akımı
R – Yıldırım Patlaması
Eşyalar
Cehennem Maskesi
Cehennem Maskesi bu sezon büyü direnci seçenekleri açısından Doğanın Kudreti’nin gerisinde kaldı. Eşyanın pasifi Tuz Buz Et’i güçlendirerek rakiplerinizin büyü direncini tuzla buz edecek, agresif bir tank seçeneği olarak ön plana çıkarıyoruz.
Rüzgârın Hiddeti
Rüzgârın Hiddeti bir süredir nişancıların gözde ihtişamlı eşyası ve Jinx ile Aphelios gibi hiper taşıyıcıları profesyonel düzeyde biraz fazla güvenli seçenekler haline getirdi. Rüzgârın Hiddeti’nin aktif etkisinin bekleme süresini arttırarak rakiplere ileri safhalarda güçlenen nişancıları cezalandırabilmeleri için daha fazla fırsat tanıyoruz.
Dinçleştirici Aytaşı
Dinçleştirici Aytaşı diğer efsuncu seçeneklerini gölgede bırakıyor. Biraz fazla hayatta kalma potansiyeli sunuyor ve diğer eşyalara kıyasla epey risksiz sayılır. Dolayısıyla onu diğer ihtişamlı efsuncu eşyalarının seviyesine çekmek için sağladığı ilave kalkanı ve iyileştirmeyi azaltıyoruz.
Umbra Mızrağı
Umbra Mızrağı rakiplerinizin haritalarını yeterince karartamıyor. Onu zırh deşme kazanmak isteyen destekler ve biraz daha gizli işler çevirmek isteyen gezgin suikastçılar için daha iyi bir seçenek haline getirmek adına biraz güçlendiriyoruz.
Yaklaşan Kış
Kış, Kuzey Yarımküre’de sona ermiş olabilir ama Yaklaşan Kış ileri safhalarda güç sağlamasına rağmen mana kullanan tanklar ve bazı büyücüler için hâlâ en iyi seçenek. Bedelini arttırarak onun ilk alınan eşya olmasının önüne geçiyoruz.
Rünler
Zaman Büken Karışım
Zaman Büken Karışım, kullanıcılarına akıncılara karşı fazla güvenlik sunuyor. Bu, Musibet İksiri’nin genel hayatta kalma gücüyle birleşince güvende kalmak isteyen menzilli şampiyonların her seferinde bunu yapabilmesi anlamına geliyor. Karışımı biraz sulandırarak özel güvenlik şurubunun etkililiğini bir miktar azaltıyor ve onun kullanıcılarını cezalandırmayı kolaylaştırıyoruz.
ARAM
Şampiyon Güçlendirmeleri
Şampiyon Zayıflatmaları
Şampiyon Düzenlemeleri
İhtişamlı İçerik Yenilemesi
Usta İşi Dönüm Noktaları
İhtişamlı İçerik Yenilemesi’nin bir önceki yamada başlattığımız 1. evresi bitti ve şimdi de 2. evresine geçiyoruz! Bu yamada Usta İşi Sandıklar açmak için sınırsız kez tekrarlanabilen bir ödül yolu getiriyoruz. Açtığınız her Usta İşi Sandık, nasıl elde edildiklerine bakılmaksızın bu ödül yolunda ilerleme sağlıyor. Buna ek olarak Usta İşi Sandıklardan rasgele çıkan ihtişamlı öz miktarını 10’dan 5’e düşürdük çünkü son yamada bunların çıkma ihtimalini %4,2’ye yükseltmiştik ve bu değişikliği geri almıyoruz.
Ayrıca ilk planımızda bir değişikliğe giderek usta işi sistemine iki düzenleme yapıyoruz. İlk planımız Usta İşi Sandıkların yeni sistemimizin destekleyebileceğinden daha fazla ihtişamlı öz kazandırmasına yol açacaktı ve bu değişiklikleri şimdiden yapmanın daha iyi olacağına karar verdik.
Yakında 2. evremizin diğer yarısına devam edeceğiz. Vitrin dönüm noktalarının çıkmasına çok az kaldı!