VALORANT’ın 6.11 güncellemesi, ajanlar, silahlar ve haritadaki bazı önemli değişikliklerle birlikte geliyor. Bu güncelleme, oyun deneyimimize birkaç büyük ve küçük yenilik sunuyor. Gelip birlikte 6.11 yama notlarına bakalım.
Ajan Güncellemeleri
Breach
Zelzele (X)
Ulti uyarı görselleri, etki alanını daha net bir şekilde belirtmek için güncellendi. Bu sayede ultinin sizi etkileyip etkilemeyeceğini daha kolay bir şekilde anlayabileceksiniz.
Chamber
Chamber’ın 5.12 Yaması’ndaki değişikliklerin ardından seçilme oranı genel olarak belirgin bir şekilde düştü. Bu dönemde Chamber’ın etki alanını önemli ölçüde daraltmıştık. Şimdi, Chamber’ın haritada daha iyi hareket etmesini sağlamak ve daha fazla esneklik sunmak için diziliminde bazı iyileştirmeler yapmayı düşünüyoruz.
|
|
|
Viper
Viper değişikliklerini, Viper’ın yeteneklerinin haritayı işgal etmediği zaman dilimlerini genişleterek ve Viper ile Harbor’ın birlikteyken görüş engellemesi konusundaki etkinliklerini dengelemek amacıyla gerçekleştirildi.
Bu değişiklikle Viper’ın yeteneklerini kullandığında sahip olduğu gücü korunuluyor, ancak yeteneklerini daha dikkatli bir şekilde seçmeniz gerektiğini vurguluyoruz. Bu şekilde saldıran takımdaki rakipler Viper’ı zehrini kullanması için daha etkili bir şekilde provoke edebilecekler, savunan takımdaki rakipler ise bölgeleri geri alırken daha rahat hareket edebilecekler. Ayrıca, Viper ve Harbor duvarlarını değişimli olarak kullandıklarında bile bu yeteneklerin haritayı işgal etmediği bir zaman penceresi sunulacak.
Elbette bu değişikliklerin oyunu nasıl etkileyeceğini yakından takip edecek ve ilerleyen aylarda gerekli gördüğümüz takdirde başka güncellemeler yapacağız.
- Yakıt Yenilenmesi
- Saniye başına yakıt yenilenmesi azaldı: %5 >>> %3,3
- Yakıt tükendikten sonra maksimum yakıt seviyesine ulaşma süresi: 20 sn. >>> 30 sn.
- Saniye başına yakıt yenilenmesi azaldı: %5 >>> %3,3
Çeşitli Güncellemeler
Yoru’nun Fake At (C) yeteneği, sersemleten yeteneklerden etkilendiğinde artık görsel olarak etkilendiğini gösteren bir düzenleme yapıldı.
Omen’ın Gölgelerin İçinden (X) yeteneğinin repliklerinin daha belirgin olmasını sağlamak için oynatılma hızı hızlandırıldı. Sova’nın yayının dinamikleri yeniden gözden geçirildi ve daha akıcı hale getirildi. Sova’nın pelerin silueti, rakiplerin Sova’nın konumunu tam olarak tespit etmelerine engel olacak şekilde Sova’nın vücuduyla daha yakın kalacak.
Sova’nın Şok Oku (Q), Keşif Oku (E) ve Brimstone’un Yakıcı’sı (Q) gibi havaya fırlatılan el bombası benzeri yeteneklerin rotalarıyla ilgili kodlamada iyileştirmeler yapıldı.
OYNANIŞ SİSTEMLERİ GÜNCELLEMELERİ
Çatışma raporunda, sersemleten yetenekler için “Sarsılan Düşmanlar” göstergesine ek olarak “Sarsılan Silah Arkadaşları” göstergesi de eklendi.
Gözlemci Modu’nda yetenek kullanan ajanlar arasında hızlı geçiş anlarında performans iyileştirmeleri yapıldı.
Yazı tipi sistemlerine düzen getirildi.
HARİTA GÜNCELLEMELERİ
Pearl
Pearl haritasının B Bölgesi, saldıran takımın Spike’ı yerleştirdikten sonraki senaryolarda çok fazla seçenek sunması nedeniyle savunmayı zorlaştırıyordu. Bu sorunu çözmek için Champions öncesinde bazı küçük değişiklikler yapmayı planlanıldı.
B Rampa’daki ekran güncellendi ve bir hücre kaldırıldı. B Rampa’daki ekran, taktiksel açıdan çok fazla seçenek sunması nedeniyle bölgenin geri alınmasını zorlaştırıyordu. Ekran kısaltıldı ve rampaya bir kutu eklendi. Böylece bu pozisyondaki rakiplerle başa çıkmak ve hareketlerini tahmin etmek daha kolay hale gelecektir. B Rampa’daki hücre kaldırıldı. Bu şekilde, Spike’ı gözetleyen pozisyonların sayısı azalmış oldu ve bu alanda konumlanan oyuncular arkadan saldıran rakiplere karşı daha savunmasız hale geldi.
B Bölgesi Ekranı değiştirildi.
B Bölgesi Ekranı, savunan takıma daha fazla seçenek sunacak şekilde değiştirildi. Oyunculara daha geniş bir oyun alanı sağlamak için Ekran uzatıldı, kurşun geçirmez bir bölüm eklendi ve çeşitli oynanış seçenekleri sunacak birkaç kutu eklendi. Ayrıca, dumanlar ve Sage duvarı gibi yeteneklerin buraya sığabilmesini sağlamak için tüm bu değişiklikler B Rampa’ya yakın bir konuma taşındı.
B Bölgesi’ne yeni bir hücre eklendi.
Yeni hücre, savunan takıma farklı bir konum sağlayarak pozisyon almalarını mümkün kılıyor. Bu hücre, gelen yeteneklerden kaçınmak için kullanılabilecek bir mevzi olarak hizmet verirken aynı zamanda Spike’ın genellikle uzun tarafta yerleştirildiği noktanın veya B Geçit’in tutulabileceği yeni açılar da sunuyor.
B Bölgesi’ndeki sütunun genişliği artırıldı.
Sütunun boyutu, daha rahat hareket etmenizi sağlayacak şekilde değiştirildi. Bu sayede bu bölgede yeteneklerin ve mermi yağmurunun etkisine maruz kalma ihtimaliniz de azalacak.
SİLAH GÜNCELLEMELERİ
Çelik Halatlarda Silah İsabetliliği
Çelik halatlara tutunurken silahların isabetliliği üzerinde yapılan değişikliklerle, yakın menzilli çatışmalarda çelik halatlara hızlı hareket etmek için kullanmanın daha makul olduğunu, ancak orta ve uzun menzilli çatışmalarda dezavantajlı olabileceğinizi fark edeceksiniz.
Dikey çelik halatlarda, asgari mermi dağılımı normal yürüme hızındaki dağılımın %65’ine denk gelecek şekilde artırıldı. Aşağıda belirtilen silahlar için ise şu değişiklikler yapıldı:
- Tüfekler: 0,8 >>> 1,3
- Classic: 0,35 >>> 0,55
- Frenzy: 0,35 >>> 0,52
- Ghost: 0,35 >>> 0,6
- Sheriff: 0,35 >>> 0,78
- Hafif Makineliler: 0,3 >>> 0,65
Keskin nişancı tüfekleri ve pompalı tüfeklerde ise herhangi bir değişiklik yapılmadı.
Yatay çelik halatlarda ise yürüme ve koşma hızındaki mermi dağılımı, normal zeminde yürüme ve koşma hızındaki dağılıma eşit olacak şekilde artırıldı.
Shorty
Shorty’nin oyundaki rolünü önemsiyoruz, ancak silahın aşırı erişilebilir ve güvenilir olduğunu düşünülmeye başlanıldı. Bu nedenle, Shorty’ye yönelik yaklaşımı gözden geçirmek için bazı değişiklikler yapmaya karar verildi.Shorty’nin maliyetini yükseltildi ve tam zırhlı rakipleri tek bir atışla indirmek daha kesin atışlar gerektiriyor.
Yedek mermi sayısı azaldı: 10 >>> 6
Maliyeti arttı: 150 >>> 300
Yakın menzilde verdiği hasar azaldı: 12 >>> 11
Orta menzilde (7 metre) verdiği hasar azaldı: 8 >>> 6
Frenzy
Frenzy’nin uzun menzilde beklenenden daha iyi performans gösterdiğini fark edildi. Bu nedenle, silahın yakın menzildeki gücünü korurken uzun menzildeki etkinliğini azaltmak için Frenzy’nin dağılımı ve geri tepmesi üzerinde değişiklikler yapıldı.
Asgari mermi dağılımı artırıldı: 0.45 >>> 0.65
Mermi dağılımı eğrisi güncellendi. Mermi dağılımı artık 5. mermide, 6. mermi yerine en yüksek seviyeye ulaşıyor. Dikey geri tepme eğrisi güncellendi. Geri tepme artık 5. mermide, 6. mermi yerine en yüksek seviyeye ulaşıyor. Bu değişikliği dengelemek için toplam geri tepme azaltıldı.
Dağılım Gücü
Merkeze çekme olarak adlandırdığımız dağılım gücü, isabetli atışları ödüllendirmek için kullanılan bir mekanizmadır ve nişangâhın merkezine doğru ateşleri yönlendirir.
Bu sistem, hareketsiz durumda yapılan atışlarda istenen sonuçları vermektedir. Ancak fark edildi ki hareket halindeyken yapılan atışlar beklenenden daha isabetli olmaktadır. Bu nedenle, hareket halindeyken merkeze çekme etkisini büyük ölçüde azaltma kararı aldık. Böylece hareket halindeyken yapılan atışlar, kendi dağılım alanlarında tamamen rastgele dağılacak ve bu da mermilerin hedefe isabet etme olasılığını azaltacaktır.
Geri Tepme Düzenlemeleri
Bazı silahların koşarken dikey geri tepme oranını artırıldı. Bu değişiklikle, bu silahlar hareket halindeyken daha az kontrol edilebilir hale gelecek ve koşarak skor alma durumlarının sayısını azaltmış olmuştur.
Koşma Sırasındaki Dikey Geri Tepme Çarpanı:
Phantom: 1,5 >>> 1,8
Spectre: 1,5 >>> 1,8
Vandal: 1,5 >>> 1,8
Frenzy: 1,25 >>> 1,5
- Phantom’ın yedek cephane sayısı azaldı: 90 >>> 60
- Vandal’ın yedek cephane sayısı azaldı: 75 >>> 50
GİDERİLEN HATALAR
Ajanlar
Killjoy’un yeteneklerinin tekrar aktif hale geldiklerinde gizli hale geçmemelerine neden olan bir hatayı düzelttik.
Gizli Adım (C) yeteneğinin Omen ışınlanmadan hemen önce sindirildiğinde iptal olmamasına neden olan bir hatayı düzelttik.
Sage’in Bariyer Küresi’ni (C) 90 derece döndürdükten sonra 0,8 saniye boyunca duvarı yerleştirememesine neden olan bir hatayı düzelttik. Artık Sage duvarını 90 derece döndürdüğü anda yerleştirebiliyor.
Oynanış Sistemleri
Poligon’da yetenek arayüzü ile ajan değiştirme arayüzünün üst üste gelmesine neden olan bir hatayı düzelttik. Tek bir mermiyle birden fazla skor alındığı durumlarda skor akışında sıranın bozulmasına neden olan bir hatayı düzelttik.
Sosyal
Arkadaş listenizdeki grup bazen yanlış bir bölümde görüntülenme hatası düzeltildi, böylece grubunuz her zaman çevrimiçi bölümünde görünecek. Satın alma ekranı açıkken bas-konuş özelliğinin çalışmamasına neden olan bir hata düzeltildi. Artık alışveriş yaparken bile konuşabileceksiniz.