League of Legends 13.6 yaması yaklaşık iki hafta önce yayınlanmıştı. Riot Games, 5 Nisan 2023’de yayınladığı yeni League of Legends 13.7 Yama Notları ile birkaç ormancı şampiyonda dengelemeler yaptı. Bunun yanında yeni 1 Nisan kostümlerini de duyurarak oyuncularını sevindirdi. 2023 sezonunun 1. mevsiminin de 104 gün sonra sona ereceğini söyleyerek, Clash turnuvasının bu hafta sonu başlayacağı da duyuruldu. Yeni 1 Nisan kostümleri ise 6 Nisan 2023 tarihinde oyunda olacak.
League of Legends 13.7 Yama Notları
Şampiyonlar
Alistar
Taban zırhı ve taban canı arttı.
Taban nitelikler
- TABAN ZIRH: 44 ⇒ 47
- TABAN CAN: 670 ⇒ 685
Annie
E’nin bekleme süresi arttı, kalkan değeri azaldı.
E – Alev Kalkanı
- BEKLEME SÜRESİ: 12/11/10/9/8 saniye ⇒ 12/11,5/11/10,5/10 saniye
- KALKAN MİKTARI: 60/100/140/180/220 (+%40 YG) ⇒ 60/95/130/165/200 (+%40 YG)
Azir
Taban nitelikler
- TABAN ZIRH: 19 ⇒ 22
- SALDIRI HIZI BÜYÜME ORANI: %5 ⇒ %6
Pasif – Shurima’nın Mirası
- SÜRE: 30 saniye ⇒ 45 saniye
- KULLANIM MENZİLİ: 500 ⇒ 700
Q – Kumların Fatihi
- MANA BEDELİ: 65/70/75/80/85 ⇒ 70/80/90/100/110
- SAPLAMA MENZİLİ: 370 ⇒ 325
W – İleri!
- BÜYÜ HASARI: Seviyeye bağlı olarak 0-110 (+50/60/70/80/90) (+%55 YG) ⇒ Seviyeye bağlı olarak 0-92 (+50/67/84/101/118) (+%55 YG) (Not: Bu değişiklik, ilk olarak W yeteneğini geliştirdiğinizi varsayarsak 11. seviyeye kadar isabet başına +0-10 Hasar Artışı anlamına geliyor. 11. seviyeden sonraysa sabit kalıyor.)
- MANA BEDELİ: Tüm yetenek seviyelerinde 40 ⇒ 40/35/30/25/20
Diğer
- YENİÖNERİLEN YETENEK SIRASI: Oyun artık ilk olarak W yeteneğini geliştirmenizi öneriyor.
Graves
Pasifiyle yapılan kritik vuruşların ilave hasarı arttı. R’nin bekleme süresi ilk yetenek seviyelerinde azaldı.
Pasif – Yeni Kader
- SAÇMA BAŞINA İLAVE KRİTİK VURUŞ HASARI: %20 ⇒ %30
R – Parça Tesiri
- BEKLEME SÜRESİ: 120/90/60 saniye ⇒ 100/80/60 saniye
Kalista
Saldırı gücü büyüme oranı arttı. Pasifin tören süresi azaldı, Kalista artık tören esnasında yoğunlaşmak zorunda.Taban nitelikler
- SALDIRI GÜCÜ BÜYÜME ORANI: 3,5 ⇒ 3,75
Pasif – Yeminle Bağlı
- YEMİNLİ TÖRENİNİN SÜRESİ: 12 saniye ⇒ 8 saniye (Not: Bu süre, Kalista Kara Kargı eşyasını etkinleştirdiğinde başlar.)
- YENİANCA BERABER, KANCA BERABER: Kalista artık Yeminli takım arkadaşı dirilirken Kara Kargı’ya yoğunlaşmak zorunda.
Katarina
Pasifin yetenek gücü oranı arttı. R’nin taban saldırı gücü oranı azaldı, saldırı hızı oranı arttı.
Pasif – Açgözlü
- YERDEN ALINAN HANÇERLERİN BÜYÜ HASARI: Seviyeye bağlı olarak 68-240 (+%60 İlave SG) (1/6/11/16. seviyelerde +%65/75/85/95 YG) ⇒ Seviyeye bağlı olarak 68-240 (+%60 İlave SG) (1/6/11/16. seviyelerde +%70/80/90/100 YG)
R – Ölüm Çiçeği
- HANÇER BAŞINA FİZİKSEL HASAR: %18 (%100 İlave Saldırı Hızı başına +%30) İlave SG ⇒ %16 (%100 İlave Saldırı Hızı başına +%50) İlave SG
- AYRI DÜŞME MENZİLİ: 425 ⇒ 375
W – Hiçlik Dikenleri
- GELİŞTİRİLMİŞ YAVAŞLATMA: %60 ⇒ %40
- AYRI DÜŞMÜŞ HEDEFLERE KARŞI GELİŞTİRİLMİŞ YAVAŞLATMA: %90 ⇒ %75
R – Hiçlik Saldırısı
- GÜÇLENDİRME SÜRESİ: 10 saniye ⇒ 12 saniye
Lee SinTaban saldırı gücü azaldı, taban zırhı azaldı.Taban nitelikler
- TABAN SALDIRI GÜCÜ: 68 ⇒ 66
- TABAN ZIRH: 36 ⇒ 34
Olaf
Pasifin saldırı hızı ilk seviyelerde azaldı. Q’nun taban hasarı azaldı.
Pasif – Başıbozuk Hiddeti
- SALDIRI HIZI: Seviyeye bağlı olarak %60-100 ⇒ Seviyeye bağlı olarak %50-100
Q – Balta Fırlat
- FİZİKSEL HASAR: 70/120/170/220/270 (+%100 İlave SG) ⇒ 65/115/165/215/265 (+%100 İlave SG)
W – Tortop
- İLAVE ZIRH: 35 (+%40/55/70/85/100 Toplam Zırh) ⇒ 35 (+%40/50/60/70/80 Toplam Zırh)
Sejuani
Pasifin canavarlara yönelik hasar sınırı azaldı. Q’nun bekleme süresi arttı. R’nin bekleme süresi arttı
Pasif – Kuzeyin Hiddeti
- DESTANSI CANAVARLARA YÖNELİK HASAR SINIRI: 300 ⇒ 250
Q – Kutup Saldırısı
- BEKLEME SÜRESİ: 18/16,5/15/13,5/12 saniye ⇒ 19/17,5/16/14,5/13 saniye
R – Buzul Hapsi
- BEKLEME SÜRESİ: 120/100/80 saniye ⇒ 130/110/90 saniye
Thresh
Q’nun isabet halinde iade edilen bekleme süresi azaldı.
Q – Ölüm Cezası
- İSABET HALİNDE İADE EDİLEN BEKLEME SÜRESİ: 3 saniye ⇒ 2 saniye
Veigar
Q’nun yetenek gücü oranı artık sabit değil. W’nun yetenek gücü oranı artık sabit değil. E’nin görsel efektleri düzenlendi. R’nin yetenek gücü oranı artık sabit değil.
Q – Uğursuz Saldırı
- YETENEK GÜCÜ ORANI: Bütün yetenek seviyelerinde %60 ⇒ %45/50/55/60/65
W – Karanlık Madde
- YETENEK GÜCÜ ORANI: Bütün yetenek seviyelerinde %100 ⇒ %70/80/90/100/110
E – Kara Delik
- MİNİK (VE KÖTÜ) SÜRPRİZLER: Veigar artık E’sini bazı duvarların içine doğru kullanarak bu yeteneğin görsel efektlerini rakiplerinden gizleyemiyor.
R – Ezeli Patlama
- YETENEK GÜCÜ ORANI: Bütün yetenek seviyelerinde %75 ⇒ %65/70/75
Vi
Q’nun taban hasarı azaldı, saldırı gücü oranı arttı. E’nin taban hasarı azaldı, saldırı gücü oranı arttı, yetenek gücü oranı arttı.
Q – Duvar Delen
- ASGARİ FİZİKSEL HASAR: 55/80/105/130/155 (+%70 İlave SG) ⇒ 45/70/95/120/145 (+%80 İlave SG)
- AZAMİ FİZİKSEL HASAR: 110/160/210/260/310 (+%140 İlave SG) ⇒ 90/140/190/240/290 (+%160 İlave SG)
E – Yılmaz Güç
- FİZİKSEL HASAR: 10/30/50/70/90 (+%110 SG) (+%90 YG) ⇒ 5/20/35/50/65 (+%120 SG) (+%100 YG)
Wukong
Taban saldırı gücü azaldı. W’nun bekleme süresi düzenlendi. E’nin ilave saldırı hızı azaldı.
Taban nitelikler
- SALDIRI GÜCÜ: 68 ⇒ 66
W – Oyunbaz Savaşçı
- BEKLEME SÜRESİ: 22/19,5/17/14,5/12 saniye ⇒ 22/20/18/16/14 saniye
E – Bulut Saldırısı
- İLAVE SALDIRI HIZI: %40/45/50/55/60 ⇒ %35/40/45/50/55
Yasuo
Pasifin kalkanının gücü ileri seviyelerde arttı.
Pasif – Avarenin Yolu
- KALKAN MİKTARI: 100/105/110/115/120/130/140/150/160/170/180/200/220/250/290/350/410/475 ⇒ 100/105/110/115/125/135/145/160/175/195/220/250/275/325/375/425/500/575
E – Atılgan Kılıç
- YÜK BAŞINA HASAR ARTIŞI: E’nin taban hasarının %25’i ⇒ 1-18. seviyelerde sabit artacak şekilde E’nin toplam hasarının %15-25’i
- AZAMİ YÜK MİKTARI: 2 ⇒ 4
Zeri
Can büyüme oranı azaldı. Pasifin kalkanının soğurma oranı azaldı. R’nin saldırı gücü oranı azaldı.
Taban nitelikler
- CAN BÜYÜME ORANI: 115 ⇒ 100
Pasif – Canlı Batarya
- KALKANIN SOĞURMA ORANI: Verilen hasarın %60’ı ⇒ Verilen hasarın %45’i
R – Yıldırım Patlaması
- BÜYÜ HASARI: 175/275/375 (+%100 İlave SG) (+%110 YG) ⇒ 175/275/375 (+%85 İlave SG) (+%110 YG)
Eşyalar
Ölümün Dansı
- SALDIRI GÜCÜ: 65 ⇒ 55
- YETENEK HIZI: 0 ⇒ 15
- ZIRH: 50 ⇒ 45
- EŞYA TARİFİ: Kazma + Zincir Yelek + Kazma + 750 Altın ⇒ Kazma + Zincir Yelek + Caulfield’ın Savaş Çekici + 525 Altın
Antik Dönüştürücü
- CAN: 225 ⇒ 300
- BİRLEŞTİRME BEDELİ: 350 Altın ⇒ 550 Altın
- TOPLAM BEDEL: 1100 Altın ⇒ 1300 Altın
Cehennem Maskesi
- CAN: 500 ⇒ 550
- BİRLEŞTİRME BEDELİ: 650 Altın ⇒ 450 Altın
Asırlık Sopa
- BİRLEŞTİRME BEDELİ: 415 Altın⇒ 215 Altın
Ağır Yara Eşyaları
- KALKANINA BEL BAĞLAMA: Hedefe hasar verildiğinde Ağır Yara açan eşyalar artık verilen hasar bir kalkan tarafından tamamen soğurulsa bile Ağır Yara açıyor. Hasar görmez haldeki veya yeteneği bir büyü kalkanıyla savuşturan hedeflerde hâlâ Ağır Yara açılmıyor.
ARAM Düzenlemeleri
Zayıflatmalar
- Karthus: Pasif Süresi: 7 saniye ⇒ 5 saniye
- Sion: Pasif Biçimindeki Can Çalma: %100 ⇒ %50
- Veigar: E’nin Bekleme Süresi: 20/18,5/17/15,5/14 saniye ⇒ 23/21,5/20/18,5/17 saniye
Clash – Targon Dağı Kupası
Targon Dağı Kupası bu hafta sonu başlıyor!
- 1. Hafta Sonu – Kayıtların Başlangıcı: 3 Nisan saat 11.00
- 1. Hafta Sonu – Turnuva Günleri: 8 ve 9 Nisan saat 16.00 – 19.00 (Sunucudan sunucuya değişiklik gösterir.)
Ramazan ayını ve iftar vaktini göz önünde bulundurarak aşağıdaki sunucular için kayıtları netleştirme zamanlarını öne aldık:
- TR1 � 13.00 – 15.00
- SG2 � 13.00 – 15.00
Ekran Dışı Sinyaller
Harita Çapındaki Sinyaller (Sinyal konumu fark etmeksizin gösterilir.)
- Rakip Kayboldu
Yakındaki Sinyaller (Bu sinyaller şampiyonunuzun 3000 birim yakınına atılırsa gösterilir. Yani yaklaşık olarak Caitlyn veya Lux ultisinin menzili kadar.)
- Yardım Et
- Temkin
- Yoldayım
- Geri Çekil
- Savun
Davranış Sistemleri
Olumsuz küfür/hakaretleri ve bilerek beslemeyi tespit eden davranış tespit sistemimizi geliştiriyoruz. Yani oyun içinde bu davranışlarda bulunan oyunculara yönelik daha çok yaptırım uygulandığını göreceksiniz.
İddialar
Artık arkadaşınızın iddia verilerini profil kartında görebiliyorsunuz!
Giderilen Hatalar
- Bir Clash takımının o takımdan atılan bir oyuncuyu yeniden davet edememesine ve oyuncunun davet edilebilmesi durumunda daveti kabul edememesine yol açan hata giderildi. Artık Clash oyuncuları takımdan atılan bir oyuncuyu belli bir sürenin ardından yeniden davet edebiliyor ve o oyuncu da bu daveti kabul edebiliyor.
- Bir sezonu Tekli/Çiftli sıranın en üst derecesinde tamamlayan oyuncuların İyinin İyisi iddiasında ilerleme kat edememelerine yol açan hata giderildi.
Rekabet Sistemleri
Normal sırada daha kısa teslim olma süresini birkaç yama boyunca test ettik ve sonuçlar beklentilerimizle örtüşüyor: Teslim olma sıklığı biraz artarak ortalama oyun süresinin biraz kısalmasını sağladı. Bu değişikliğin takımlara hangi oyunlara devam edip etmeyecekleri konusunda daha çok söz hakkı vererek işe yaradığını düşünüyoruz.
- Dereceli Tekli ve Esnek sıralarında normal teslim olma oylaması (Oylamanın başarılı olması için 5 oyuncudan 4’ünün veya takımın %70’inin kabul etmesi gerekir.) artık 20. dakika yerine 15. dakikada açılıyor. Erkenden teslim olmak için oybirliği gerekmiyor. Bu değişiklik 7 Nisan saat 21.00 civarında yürürlüğe girecek.
EUN, OC ve RU sunucularında 13.7 Yaması boyunca Sıralı Seçim’de bir deney yapacağız. Bu deneyde yakında getireceğimiz Hızlı Oyun sıra türündeki eşleştirmeyi ilgilendiren bazı işlevleri test edeceğiz. Deney süresince bu sunuculardaki değişiklikler şöyle olacak:
- Otomatik doldurma kalkacak.
- Bir gruptaki tüm oyuncular birincil konum tercihlerini farklı seçmek durumunda olacak.
- Bir oyuncu birincil konumu için öncelikli bir rolü seçerse ikincil bir konum seçmesine gerek kalmayacak. Diğer yandan birincil konumu için öncelikli olmayan bir rolü seçerse ikincil konumu için sadece öncelikli rollerden birini veya doldur seçeneğini seçebilecek.
32-Bit İşletim Sistemlerine Yönelik Desteğimizi Sonlandırıyoruz
32-bit Windows işletim sistemleri için desteğimiz 4 Nisan 2023’te sona eriyor. Bu tarihten itibaren League of Legends ve Teamfight Tactics oynamak için oyuncuların 64-bit Windows işletim sistemine sahip olması gerekecek. Ayrıntılar için lütfen minimum sistem gereksinimlerimize göz atın.
Bu ne anlama geliyor? Bir şey yapmam gerekiyor mu?!
Oyuncuların %99,9’u halihazırda 64-bit işletim sistemine ve donanıma sahip. Bu oyunculardan biriyseniz 32-bit desteğimizin sona erdiğini fark etmeyeceksiniz ve herhangi bir eylemde bulunmanız gerekmeyecek. Ancak 32-bit işletim sisteminde oynayan oyuncular bu yamadan itibaren istemciye girdiklerinde istemcinin gelecekte onlar için çalışmayabileceğine dair bir mesaj görecek. 32-bit işletim sistemlerine yönelik desteğimizi tamamen sona erdirmeden önce bu bilgiyi ilgili oyunculara hem yama notları hem de başlatıcı aracılığıyla belli bir süre boyunca ulaştırmaya çalışıyoruz. Ancak gelecekte bu oyuncuların LoL oynamaya devam edebilmek için 64-bit uyumlu donanım ve işletim sistemine sahip olması gerekecek.
LoL ekibi neden böyle bir şey yapıyor?
Geçmişte verdiğimiz diğer kararlarda olduğu gibi (örn. Windows XP ve Vista desteğini sonlandırmak), eski donanımları desteklemeye devam ederken yeni içerikler çıkarmaya devam etmek hem geliştirme hem de test açısından önemli bir yatırım gerektiriyor. Bu engellerden bazılarını kaldırarak hem yeni sınırları zorlamaya hem de oyunculara eğlenceli deneyimler sunabilmeye devam edebileceğiz. Bu geçiş sayesinde hangi alanlarda doğrudan iyileştirme sağlayacağımız konusunda şu anda kesin bir bilgi paylaşamıyoruz ancak bunun LoL’ün geleceğine yönelik sürekli yatırımlarımıza katkı sağlayacağından emin olabilirsiniz.
Vitrin Dönüm Noktalarını Otomatik Alma Özelliği
Vitrin dönüm noktalarına otomatik alma özelliği eklediğimizi paylaşmaktan mutluluk duyuyoruz! Bu özellik, Bozulmuş Yemin’den itibaren her vitrin sona erdiğinde devreye girecek. Bozulmuş Yemin vitrini 30 Mart’ta sona erdikten sonra otomatik alma özelliği 1 Nisan’da devreye girerek unuttuğunuz veya almaya vaktinizin kalmadığı tüm ödülleri toplayacak. Ayrıca geçmişte almayı unuttuğunuz vitrin ödülleri (Tutulma Şövalyeleri, Okyanus Şarkısı, Uzayın Ritmi) varsa bu ödüller için de Bozulmuş Yemin’le yaklaşık olarak aynı zamanda otomatik alma özelliğini çalıştıracağız. Bu işlem gelecekteki vitrinlerde de varlığını sürdürecek. Her yeni özellikte olduğu gibi bunun da isabetliliğini ve performansını takipte kalacağız. Dolayısıyla kısa vadede hatalarla karşılaşmamak için vitrin sona ermeden önce ödüllerinizi sizin almanızı öneriyoruz.
NOT: Bu özellik, sayacı devre dışı kalmadığı veya geçerliliğini yitirmediğinden dolayı usta işi dönüm noktaları için geçerli değil. Ayrıca bu özelliğin Etkinlik Mağazası kapanmadan önce etkinlik sembollerini almanız veya kullanmanız gerektiğinden ötürü etkinlik kartı dönüm noktaları için de geçerli olmadığını belirtelim.
Giderilen Hatalar ve Yaşam Kalitesi Değişiklikleri
Giderilen Hatalar
- Urgot’un W’sunun sürekli olarak Yuumi’nin W’sunun sağladığı isabet halinde iyileştirmeyi tetiklemesine yol açan hata giderildi.
- Draven’ın E veya R kullandıktan sonra baltalarının dönmediği durumlarda Q animasyonunun doğru oynatılmamasına yol açan hata giderildi.
- Vladimir’in tam Q yeteneğini kullandığı esnada hedefinin katledildiği durumlarda yeteneğin kullanılmamasına rağmen bekleme süresine girmesine yol açan hata giderildi.
- Oyuncuların çantalarında bir peksimet varken dükkânın geri al fonksiyonunu kullandıklarında bu peksimeti kullanamamalarına yol açan hata giderildi.
- Milio’nun pasifinin ve W’sunun Shurelya’nın Savaş Şarkısı’yla doğru bir şekilde etkileşime girmemesine yol açan hata giderildi.
- Ornn’un şaheser eşyalarının 0 Altın’a satılmasına yol açan hata giderildi. Ayıp yahu, adam bu eşyalara onca emek veriyor.
- Yuumi’nin R’sinin takım arkadaşına isabet ettiğinde Aery’yi Çağır rününü tetiklememesine yol açan hata giderildi.
- Savaş Sisi’nden saldırıya uğrayan rakipler için Yuumi’nin pasifinin güçlendirmesinin ses efektinin oynatılmamasına yol açan hata giderildi.
- Annie, Tibbers’ı çağırırken W’suyla en az iki rakibi sersemlettiğinde Tibbers’ın hiddetlenmesinin normal haline dönmesine yol açan hata giderildi.
- Seraph’ın Şefkati’nin eşya simgesindeki bekleme süresinin kalan bekleme süresini doğru göstermemesine yol açan hata giderildi.
- Zoe’nin W’sundaki Çarp simgesinin bazen yeni simge yerine eski Çarp simgesini göstermesine yol açan hata giderildi.
- Syndra E’sini kullanırken katledilse bile Q + E kombosunun rakiplere hasar verip onları sersemletebilmesine yol açan hata giderildi.
- Ashe’in W’sunun açığa çıkarılan rakipler üstünde kritik vuruş görsel efekti bırakmasına yol açan hata giderildi.
- Darius’un W’sunun sonunda saldırdığı takdirde normal saldırısının iptal olmasına yol açan hata giderildi.
- Viego’nun Aurelion Sol’ü ele geçirmesi bittikten sonra hâlâ Aurelion Sol’ün E’sinin infaz eşiğini görmeye devam etmesine yol açan hata giderildi.
- Aurelion Sol’ün E yeteneğinin alanında bir kopyanın süresinin bitmesi halinde W’sunun bekleme süresinin sıfırlanmasına yol açan hata giderildi.
- Bir rakibi katletmeden önce Yuumi’nin sırasıyla yapıştığı, bıraktığı ve yeniden yapıştığı takım arkadaşının iki kat arkadaşlık yükü biriktirmesine yol açan hata giderildi.
- Draven’ın E veya R kullandıktan sonra baltalarının dönmediği durumlarda Q animasyonunun doğru oynatılmamasına yol açan hata giderildi.
- Randuin’in Alameti’nin Kraken Katili tarafından verilen gerçek hasarı azaltmasına yol açan hata giderildi.
- Periler Meclisi Milio’nun kankateşlerinde ve onların görsel efektlerinde meydana gelen birkaç görsel hata giderildi.
- Pyke’ın Lissandra’nın pasifinin etkisi altındayken can göstergesinin gösterilmesine yol açan hata giderildi.
- Hiç yükü kalmayan Gözcü Totemtaşı veya Nöbetçi Totemtaşı’nın yükünü belirtmek için sinyal attığınızda sinyalin Yük Yok! yerine Hazır olarak görünmesine yol açan hata giderildi.
- Kimya Ejderi’nin toplam canının diğer tüm element ejderlerinden daha az olmasına yol açan hata giderildi.
- Bir oyuncunun sinyalle belirtilen zırh deşme değerinin sohbette daima 0 olarak görünmesine yol açan hata giderildi.
- Rek’Sai’nin Sarsıntı Duyusu’yla orman yoldaşları gibi hedef alınamaz birimleri görebilmesine yol açan hata giderildi.
- Oyuncunun güçlendirme göstergesinde Donmuş Yumruk eşyasının pasifinin sağladığı güçlendirmenin görünmemesine yol açan hata giderildi.
- Milio’nun W’sunun görsel efektinin Sonsuz Uçurum haritasında aşırı koyu renkli görünmesine yol açan görsel hata giderildi.
- Renata Glasc’ın R’si ultisini kullanan bir Caitlyn’in üstünde kullanıldığında skoru alan kişinin yanlış gösterilmesine yol açan hata giderildi.
- Veigar’ın E’si Savaş Sisi’nin içinden kullanıldığında yeteneğin uyarı amaçlı parçacık efektlerinin rakibe görünmemesine yol açan hata giderildi.
Giderilen Kostüm Hataları
- Kelle Avcısı/Gözüpek Nidalee: Atıl (W) ile işaretli hedeflere doğru zıplarken bıraktığı iz görsel efekti düzeltildi.
- Şafağın Mızrağı/Kozmik Avcı/DWG/Okyanus Şarkısı Nidalee: Koşma ve yerinde durma animasyonları arasındaki geçiş düzeltildi.
- Shan Hai Parşömenleri Jhin Renkleri: İlham Ateşi’nin (Q) görsel efektleri artık ilk hedeften sektikten sonra büyümüyor.