Bu haftanın League of Legends yaması, şampiyon ayarlamaları ve eşya dengesinden sistem tabanlı güncellemelere kadar sayısız değişiklik içeriyor.
W – Kasvet Dalgası
Lee Sin
E – Fırtına
- TABAN HASAR: 100/140/180/220/260 ⇒ 100/130/160/190/220
Olaf
Taban nitelikler
- CAN BÜYÜME ORANI: 93 ⇒ 100
- MANA: 7,47 ⇒ 7,5
- MANA BÜYÜME ORANI: 0,58 ⇒ 0,6
Riven
E – Yiğitlik
- TABAN KALKAN: 95/125/155/185/215 ⇒ 85/115/145/175/205
Rumble
W – Hurda Kalkan
- BEKLEME SÜRESİ: 6 saniye ⇒7/6,75/6,5/6,25/6 saniye
- İLAVE HAREKET HIZI: %15/20/25/30/35 ⇒ %10/15/20/25/30
Tahm Kench
Pasif – Tadımlık
- İLAVE HASAR Azami canının %4’ü ⇒ Azami canının %2,5’i
Q – Dil Yarası
- (YENİ) SENİ SERSEM: Tahm Kench artık Dil Yarası esnasında R – Ham Yap yeteneğini kullanarak Dil Yarası’nın sersemlettiği şampiyonları yutabiliyor.
- (YENİ) NE DİLMİŞ ARKADAŞ: Dil Yarası bir rakip şampiyona isabet ettiğinde artık Tahm Kench’i eksik canının %6/7/8/9/10 kadarına eşdeğer miktarda iyileştiriyor.
- (YENİ) LEZZET DÜŞKÜNÜ: Dil Yarası artık isabet ettiği şampiyona bir Pasif – Tadımlık yükü uyguluyor.
- YAVAŞLATMA: %30/40/50/60/70 ⇒ %40
- YAVAŞLATMA SÜRESİ: 3 saniye ⇒ 2 saniye
- BEKLEME SÜRESİ: 5 saniye ⇒ 7/6,5/6/5,5/5 saniye
- BEDEL: 50 Mana ⇒ 50/46/42/38/34 Mana
- (YENİ) SON SÜRAT: Dil Yarası’nın menzili ve atış hızı artık Tahm Kench’in boyutuyla birlikte artıyor.
W – Lezzet Yolculuğu
- (YENİ) BALIK DALIŞI: Tahm Kench 1,35 saniye boyunca yoğunlaşır, 0,15 saniyeliğine dalar ve ardından hedef noktada ortaya çıkarak 100/135/170/205/240 (+%100 YG) Hasar verir ve rakipleri 1 saniyeliğine havaya savurur. Yeteneği bir rakip şampiyona isabet ettirmek, bekleme süresinin ve mana bedelinin %30’unu iade eder. Tahm Kench, yuttuğu takım arkadaşlarını beraberinde götürebilir (takım arkadaşları, yoğunlaşma tamamlanmadan önce istedikleri zaman dışarı çıkabilir). Rakipler, yoğunlaşmanın ilk 0,75 saniyesi boyunca Tahm Kench’in nereye gideceğini göremez.
E – Kayış Gibi
- KALKAN SÜRES:İ 2 saniye ⇒ 2,5 saniye
- ZAMAN İÇİNDE GRİ CAN İYİLEŞMESİ: Çeyrek saniye başına %10 Azami Can olacak şekilde biraz arttı.
- GRİ CAN İYİLEŞMESİ ÖNCESİNDEKİ SÜRE: 2,5 saniye boyunca hasar almadığında ⇒ 4 saniye boyunca hasar almadığında
R – Ham Yap
(YENİ) YEMEK VAKTİ: Tahm Kench hedef şampiyonu 3 saniyeliğine yutar. Eğer hedef şampiyon bir rakipse 3 Pasif – Tadımlık yüküne sahip olması gerekir ve 100/250/400 + azami canının %15 (her 100 YG başına +%5) kadarına eşdeğer miktarda büyü hasarı alır. Tahm Kench bu sırada yere saplanır ve %40 yavaşlar. Eğer hedef şampiyon bir takım arkadaşıysa Ham Yap tamamlandıktan sonra 2,5 saniye süren 300/450/600 (+%100 YG) Kalkan kazanır. Tahm Kench yere saplanır ve %40/25/10 yavaşlar ama W – Lezzet Yolculuğu kullanmaya devam edebilir. Tahm Kench’in takım arkadaşları, Ham Yap’ın ne zaman hazır olduğunu şampiyonun can göstergesinde görebilir (rakipler göremez).
Viego
Q – Mahvolmuş Kralın Kılıcı
- MİNYONLARDAN KAZANILAN İYİLEŞME: %100 ⇒ %50
E – Ecel Yolu
- TABAN İLAVE HAREKET HIZI: %20/22,5/25/27,5/30 ⇒ %25/27,5/30/32,5/35
- ATIŞ HIZI: 1000 ⇒ 1200
- ATIŞ ALANI UZUNLUĞU: 700 ⇒ 775
Xayah
Q – Çifte Hançer
- TÜY BAŞINA TABAN HASAR: 45/65/85/105/125 ⇒ 50/75/100/125/150
- TABAN AZAMİ TOPLAM HASAR: 90/130/170/210/250 ⇒ 100/150/200/250/300
Eşyalar
[Yeni] Anthema’nın Zincirleri
Taban nitelikler
- TOPLAM BEDEL: 2500 Altın
- TARİF: Dev Kemeri + Alazcevher + 800 Altın
- CAN: 650
- YETENEK HIZI: 20
Etkiler
- ADAK (AKTİF): 60 saniye boyunca bir Kan Davası oluşturmak için bir Can Düşmanı seç. Sınırsız menzile sahiptir, sadece çatışma dışında kullanılabilir ve katledilmişken de kullanılabilir (90 saniye bekleme süresi).
- KAN DAVASI: Can Düşmanı’ndan Kan Davası yükü başına %1 daha az hasar alırsın. Bu hasar azaltma %0’da başlar ve 60 saniye boyunca %30’a kadar çıkar.
- İNTİKAM: Azami yüke ulaştığında Can Düşmanı’nın sıvışması yakınındayken %20 azalır.
[Yeni] Omurga Kıran
Taban nitelikler
- TARİF Kazma: + Ağırkan + 825 Altın
- SALDIRI GÜCÜ: 50
- CAN: 300
- CAN YENİLENMESİ: %150
Etkiler
- PASİF: Yakınında takım arkadaşın yokken 9-18. seviyelerde 20 ila 45 Zırh ve Büyü Direnci kazanırsın ve kulelere %20 daha fazla hasar verirsin. Yakınındaki büyük minyonlar ayrıca 60 ila 135 Zırh ve Büyü Direnci kazanır ve kulelere %200 daha fazla hasar verir.
Hareketlilik Eşyaları
Hızkesen
- CAN: 200 ⇒ 400
- SALDIRI GÜCÜ: 45 ⇒ 40
- (KALDIRILDI) ATILMA: Durduran Saldırı artık kullanıcının 300 Birim boyunca atılmasını sağlamıyor.
- (YENİ) HOPLAYA ZIPLAYA SALDIR: Durduran Saldırı artık hareket halindeyken de kullanılabiliyor.
- DURDURAN SALDIRI HASARI: %75 SG ⇒ %100 SG
- YAVAŞLATMA: 2 saniye boyunca azalarak kaybolacak şekilde %40 ⇒ %90, 3 saniye boyunca azalarak %40’a iner
- BEKLEME SÜRESİ: 20 saniye ⇒ 15 saniye
- KAHRAMAN MARŞI İLAVE HAREKET HIZI: 30 ⇒ 20
- İHTİŞAMLI PASİF İLAVE HAREKET HIZI %3 ⇒ %2
- DÜŞKIRAN’IN (ORNN GELİŞTİRMESİ) CANI: 300 ⇒ 500
- DÜŞKIRAN’IN (ORNN GELİŞTİRMESİ) SALDIRI GÜCÜ: 55 ⇒ 50
Rüzgârın Hiddeti
- İHTİŞAMLI PASİF İLAVE HAREKET HIZI: %3 ⇒ %2
- TAYFUN’UN (ORNN GELİŞTİRMESİ) İHTİŞAMLI PASİF İLAVE HAREKET HIZI: %3 ⇒ %2
Lich Boğan
- HAREKET HIZI: %10 ⇒ %8
- YETENEK GÜCÜ: 70 ⇒ 75
Kozmik Hızlandırıcı
- YETENEK GÜCÜ: 75 ⇒ 80
- BÜYÜLÜDANS İLAVE HAREKET HIZI: 1-18. seviyelerde 10-30 ⇒ 20
Kara Balta
- CAN: 400 ⇒ 450
- KES YÜKÜ BAŞINA HİDDET HAREKET HIZI İLAVESİ: 5, en fazla 30 ⇒ 3, en fazla 18
Ölü Adamın Zırhı
- GEMİBATIRAN DOLMA SÜRESİ: 8 saniye ⇒ 4 saniye
- GEMİBATIRAN AZAMİ İLAVE HAREKET HIZI: 60 ⇒ 40
- GEMİBATIRAN’IN İSABET HALİNDE İLAVE HASARI: Yük başına 1 Büyü Hasarı, en fazla 100 ⇒ Yük başına 1 Fiziksel Hasar (+%100 Taban SG), en fazla 40
Üçlü Kuvvet
- SALDIRI GÜCÜ: 30 ⇒ 35
- ÜÇLÜ DARBE İLAVE HAREKET HIZI: 25 ⇒ 20
- EBEDİ KUVVET’İN (ORNN GELİŞTİRMESİ) SALDIRI GÜCÜ: 40 ⇒ 45
Ölümün Dansı
- KARŞI KOY İYİLEŞTİRMESİ: Azami canının %10’u ⇒ Azami canının %15’i
- (KALDIRILDI) ÖLÜMÜN YÜRÜYÜŞÜ Şampiyonları alt etmek artık 2 saniyeliğine %30 İlave Hareket Hızı vermiyor.
Shurelya’nın Savaş Şarkısı
- İLHAM İLAVE HAREKET HIZI: %60, 2 saniye boyunca azalarak %30’a iner ⇒ %30
- SHURELYA’NIN AĞITI’NIN (ORNN GELİŞTİRMESİ) İLHAM İLAVE HAREKET HIZI: %60, 2 saniye boyunca azalarak %30’a iner ⇒ %30
Sinsi Pençe
- BEKLEME SÜRESİ: 60 saniye ⇒ 90 saniye
- ZIRH DEŞME: 21 ⇒ 18
- KUM DARBESİ HEDEF SEÇİMİ: Tüm rakip birimler ⇒ Rakip şampiyonlar
- KUMKUŞUNUN PENÇESİ’NİN (ORNN GELİŞTİRMESİ) ZIRH DEŞMESİ: 29 ⇒ 26
İhtişamlı Mana Eşyaları
Liandry’nin Istırabı
- BİRLEŞTİRME BEDELİ: 1200 Altın ⇒ 1000 Altın
Luden’in Çığlığı
- BİRLEŞTİRME BEDELİ: 1250 Altın ⇒ 1050 Altın
Hepbuz
- BİRLEŞTİRME BEDELİ: 450 Altın ⇒ 250 Altın
Dinçleştirici Aytaşı
- YILDIZ IŞIĞI’NIN İYİLEŞTİRME VE KALKAN GÜCÜ: Yük başına %6 (en fazla %30) ⇒ Yük başına %7 (en fazla %35)
İlahsindiren
-
BÜYÜLÜKILIÇ’IN GÜÇLENDİRİLMİŞ İSABET HASARI: Hedefin azami canının %12’si ⇒ Hedefin azami canının %12’si (yakın dövüş) || %9’u (menzilli)
Rünler
Bulut Pelerini
- İLAVE HAREKET HIZI: 2 saniyeliğine %5/20/35 ⇒2 saniyeliğine %5/20/25
Hayalet Poro
- SAĞLANAN GÖRÜŞ SÜRESİ: 60 saniye ⇒ 90 saniye
- RAKİBİ AÇIĞA ÇIKARMA SÜRESİ: 4 saniye ⇒ 6 saniye
Kule Güncellemesi
Riot’a göre ”Son birkaç sezonda üst ve alt iç kuleler haritadaki diğer hedeflere kıyasla yeterince değerli olmadıklarından pek stratejik hedefler olamadı. Bu durumu düzeltmek için bu kuleleri yıkmayı daha değerli hale getiriyoruz. Böylece oyuncular yan koridorlarda öne geçme fırsatları kollarken ayrık ittirme de tüm beceri düzeylerinde geçerli ve heyecanlı bir strateji olmayı sürdürecek. Bu avantaj ayrıca ayrık ittiren oyunculara kartopu etkileri yakalama ve göz ardı edilemeyecek bir tehdide dönüşme fırsatı verecek. ”
- Yan koridorlardaki (üst ve alt) iç kuleler artık fazladan 250 Yerel Altın veriyor.
- Tüm kule envanterlerinde artık kule yıkıldığında ne kadar altın kazanılacağı gösteriliyor.
Sihirdar Büyüleri
Çarp
Cüretli Çarp
- MİNYONLARA VERİLEN HASAR: 900 Gerçek Hasar ⇒ 500 (+ hedefin azami canının %10’u) Gerçek Hasar
Donduran Çarp
- MİNYONLARA VERİLEN HASAR: 900 Gerçek Hasar ⇒ 500 (+ hedefin azami canının %10’u) Gerçek Hasar
ARAM Denge Değişiklikleri
11.13 Güçlendirmeleri
- Akali: Verdiği hasar %5 artar, aldığı hasar %5 azalır ⇒ Verdiği hasar %10 artar, aldığı hasar %10 azalır
- Gwen: Değişmez ⇒ Verdiği hasar %5 artar, aldığı hasar %5 azalır
- Hecarim: Verdiği hasar %5 artar, aldığı hasar %10 azalır ⇒ Verdiği hasar %10 artar, aldığı hasar %10 azalır
- Qiyana: Verdiği hasar %10 artar, aldığı hasar %15 azalır ⇒ Verdiği hasar %15 artar, aldığı hasar %15 azalır
- Rammus: Aldığı hasar %5 azalır ⇒ Verdiği hasar %5 artar, aldığı hasar %10 azalır
- Rek’Sai: Verdiği hasar %10 artar, aldığı hasar %12 azalır ⇒ Verdiği hasar %10 artar, aldığı hasar %15 azalır
- Udyr: Verdiği hasar %10 artar, aldığı hasar %10 azalır, kalkan etkileri %10 güçlenir ⇒ Verdiği hasar %10 artar, aldığı hasar %15 azalır, kalkan etkileri %10 güçlenir
11.13 Zayıflatmaları
- Camille: Verdiği hasar %10 artar, aldığı hasar %10 azalır, kalkan etkileri %10 güçlenir ⇒ Verdiği hasar %10 artar, aldığı hasar %5 azalır, kalkan etkileri %10 güçlenir
- Dr. Mundo: Değişmez ⇒ Aldığı hasar %5 artar
- Trundle: Aldığı hasar %5 artar ⇒ Aldığı hasar %5 artar, iyileştirme etkileri %5 zayıflar
- Zyra: Verdiği hasar %6 azalır, aldığı hasar %6 artar ⇒ Verdiği hasar %10 azalır, aldığı hasar %5 artar
- Warmog’un Zırhı: 6 saniye şampiyon hasarı bekleme süresi, 3 saniye şampiyon harici birim hasarı bekleme süresi ⇒ 8 saniye şampiyon hasarı bekleme süresi, 4 saniye şampiyon harici birim hasarı bekleme süresi
Giderilen Hatalar/Yaşam Kalitesi Değişiklikleri
- Neeko kılık değiştirmiş haldeyken Pasif – Binbir Surat yeteneğinin mor göstergesinin kendi mevcut canı yerine seçili takım arkadaşının canını göstermesi hatası giderildi.
- Dr. Mundo’nun E – Beyin Sarsıntısı saldırıları, normal saldırılar arasında daha seri görünecek şekilde güncellendi.
- Dr. Mundo, Mordekaiser’in R – Ölüler Âlemi yeteneğini engellediğinde Pasif – Nereye İsterse Oraya Gider yeteneğinin bekleme süresine girmemesi hatası giderildi.
- İşadamı Mundo, Yaman Sıklet Mundo, Cellat Mundo, Mundo Vücut Şampiyonu, Mundo Mundo ve TPA Mundo’nun Q – Mikroplu Testere görselleri, yetenek çalıda kullanıldığında daha belirgin olacak şekilde güncellendi.
- Sion’un Pasif – Ölümün Görkemi yeteneğinin diriliş süresinden uzun sürmesi halinde şampiyonun mevcut konumunda dirilmesi hatası giderildi.
- Alan etkili yeteneklerin uyguladığı yere saplama ve susturma etkileri (Singed’in W – Kuvvetli Zamk, Soraka’nın E – Ekinoks ve Cassiopeia’nın W – Zehir yetenekleri) artık oyuncu alan etkisi içindeyken Arındır’la kaldırılamıyor.
- Destek sekmesi artık oyun içi dükkânda Popüler filtresinin üstünde görünüyor.
- Yıldız Muhafızı Jinx’in replikleri artık eşya aldığında oynatılıyor.
- Statikk Hançer’in alım replikleri Fırtınabiçen’e kaydırıldı.
- Aphelios’un Severum’la R – Ay Işığı Nöbeti kullandığında normal saldırılar yerine yeteneklerle iyileşmesi hatası giderildi.
- Mega Gnar’ın Pasif – Hiddet Geni yeteneğinden kazandığı taban saldırı gücünün ipucunu tutmaması hatası giderildi.
- Rammus’un Q ses efektlerinin repliklerinden etkilenmesi hatası giderildi.
Daha fazla espor ve gündem haberi için takipte kalın!