Nintendo Switch’in yeni OLED modeli, bir haftadan kısa bir süre içinde dünya çapında piyasaya sürülecek ve oyunculara, piyasadaki orijinal versiyonun dört yıllık orijinal versiyonundan sonra hibrit konsolun biraz geliştirilmiş bir versiyonuna erişim sağlayacak. Ancak yeni bir Bloomberg raporuna göre, Nintendo tarafından Switch için bir 4K geliştirme kitine erişim verildikten sonra Zynga dahil en az 11 geliştirme şirketi 4K projeleri üzerinde çalışıyordu. Switch’in OLED modeli 4K görselleri desteklemiyor ve Nintendo, daha önce bildirilen bazı yüksek kaliteli görsellerden ve ciddi donanım yükseltmelerinden yararlanabilecek bir “Switch Pro” ortaya çıkarmadı . Yükseltilmiş olduğu iddia edilen modelin başlangıçta , sistem yerleştirildiğinde 4K çıkışa ve daha yüksek kare hızına izin verecek olan DLSS kullanan çip üzerinde Nvidia sistem GPU’su içerdiği kaydedildi .
Bloomberg’in raporu, Nintendo’nun daha güçlü bir donanımın daha erken piyasaya sürülmesini planladığını, ancak dünya çapında konsolları ve teknolojiyi etkileyen devam eden bileşen kıtlığının şirketi dönmeye zorladığını belirtiyor . Bu, Switch OLED’in ortaya çıkmasından önce bazı şirketlere 4K devkit verilmesine yol açtı; bu da geliştiricilerin projeler üzerinde mevcut veya yakında piyasaya sürülecek olan Switch modelleri tarafından desteklenmeyen bir çözünürlükte çalışmasına yol açabilirdi. Bloomberg, Nintendo’ya bir soru listesiyle ulaştığında, Nintendo, yayının raporunun “yanlış” olduğunu söyleyerek yanıt verdi ve daha fazla yorum yapmaktan kaçındı.
Şirket, Words with Friends ve FarmVille gibi mobil ve tarayıcı başlıklarını geliştirmesiyle tanındığından, Zynga’nın adının verilmesi biraz garip görünebilir . Ancak geliştirici şu anda mobil ve Switch’te piyasaya sürülecek ücretsiz bir oyun olan Star Wars Hunters üzerinde çalışıyor ve bu da Nintendo’nun neden onlara daha yeni bir devkit sağladığını açıklıyor.
Ve Star Wars Hunters , mobilde de piyasaya sürüldüğü için potansiyel olarak daha yüksek bir çözünürlük için geliştirilmelerinden büyük ölçüde etkilenmeyecek olsa da, Bloomberg bunun bazı geliştiricileri “projelerini daha az donanımı destekleyecek şekilde dönüştürme yüküyle” üzebileceğini belirtti. ”
PlayStation 5 ve Xbox Series X/S’nin Switch’ten çok daha güçlü olması ve 4K veya daha yüksek çözünürlükleri desteklemesiyle, geliştiriciler daha büyük oyunları mevcut tüm platformlara getirirken yavaş yavaş daha fazla zorlukla karşılaşacaklar. Nintendo, daha güçlü bir Switch varyantı yayınlamayı planlamıyorsa, konsol, kullanıcıları için Nintendo destekli oyunlar dışında hangi oyunların piyasaya sürüleceği konusunda geride kalmaya başlayacak.